söndag 13 september 2009

Vilken super-helg!

Helgen har vart kanoners kanon alltså!
Fredag:
Sista dagen på jobbet, kakan var förresten VÄLDIGT uppskattad, vilket kändes bra! Fick ge ut receptet ett par gånger till och med. Haha. Efter jobbet drog jag hem till Anso, vi lagade lite mat och kollade film. Potatisgratäng och kycklingfilé, mycket gott! Trevligt var det med, men jag tog en buss hem vid 9tiden, för var astrött och skulle hem och packa inför helgens kommande äventyr!
Lördag:
  Jag drivade hemifrån vid strax efter 8, efter en halvt om halvt panikartad morgon och absolut inte en blekaste aning om va jag skulle ha på mig på kvällen. Men bilen styrdes iallafall först till stan och tröingeberg, där jag hämtade Celine. Sen rullade vår röda stolthet mot Helsingborg. Vi hittade hotellet efter några om och men och efter ytterligare några oj, fan, men och om, så fick krånglat oss in på en parkeringsplats i det absolut MINSTA parkeringshuset jag någonsin varit i. Och absolut de med allra minst plats! Men, är man skicklig så är man, HAHA! Okej, överdrift? Lite bara..
Vi vandrade direkt ner och tog färjan över till Helsingör, där vi slog ihjäl en hel del timmar. Köpte lite vino, lite cider, tryckte i oss varsinn kebab-tallrik osv. Vandrade runt, innan vi tig färja tillbaka, satte vi oss o picknickade lite med varsinn breezer i solen. De va nice!
Väl i Hbg igen, fick vi shoppat en hel del, jag köpte en del på Gina och ett par blanka leggings på H&M. Efter de kontaktade vi Bobbis, men han var trög, så vi gick till Harrys och tog varsitt glas och satt där och tjötade ett bra tag. Riktigt nice var det! Därefter blev det hotellet, dusch, klädval, sminkning och vi var redo att gå till Bob o gänget som festade. Men såklart var Bob trög och vi fick vända tillbaka till hotellet nån timme till. Vi satt och drack cider, tog kort och kollade på "Ensam mamma söker", tills vi tillslut vandrade iväg. 
Bob hade besök av två genomtrevliga aussie-killar, Ryan och Josh. Sen var det då Björn, Bati, Johan, Sebastian och ett gäng tjejer. Sjukt trevligt hade vi! Utgång blev de. I allra högsta grad! Vid halv 1-tiden drog vi till Utposten (??) tror jag att de hette, de va en bar typ bara, satt där tills dom stängde vid 2tiden, då drog vi vidare i ÖSREGN. och ställde oss i kö till ett ställe me leg 25 (?!?!) i ÖSREGN. Observera ÖSREGN. Va soaking wet och stod i kö till ett ställe som vi antagligen inte ens skulle komma in på (?!) en halvtimme i ÖSREGN och jag och Celine fick visa våra leg, utan att blinka sa vakten välkomna och vi gick in på Le Cardinal, vilket var riktigt nice.  De sjukaste var att resten av gänget (killarna) fick inte komma in. De vägrade släppa in dem, för att de inte hade åldern inne. (de är lika gamla som oss). SÅ jävla uppenbart att de släpper in tjejer men inte killar, har väl hört att de är så på vissa ställen, men visste inte att de verkligen var SÅ sjukt! Men de gick till ett ställe mittemot och vi spenderade resten av kvällen på "cardan", vilket resulterade i 2,5h konstant dans. (TRÄNINGSVÄRK i vaderna? JAPP) Kvart över 4, började vi tycka att vi va lite trötta, så vi mötte upp alla de andra utanför och bestämde oss för att dra till hotellet och efter väldigt och jag menar väldigt många om och men, fick jag o Henke bara ta tag i det och börja gå. Alla följde med. BRA INITIATIV av oss! Så skulle väl säga att vi omkring halv6 tiden ramlade i säng i något som kan vara de absolut bästa hotellsängarna ever! CRED på de!
Frukost halv 10, man gillar hotell-frukost-buffe liksom. Packa ihop, fick anstränga mig till 110% för att inte förstöra bilen när vi skulle snirkla oss ur de där jääkla huset. Vi drog till Väl, vilket innebar mer shopping. Fick köpt en asgo tjocktröja på Bikbok och en sjukt snygg NIKE väska på Stadium. Käkade Thai till middag, vandrade runt lite till. Sen skulle vi egentligen åkt hem, men bestämde oss för att våldgästa Bob en stund till innan vi stack. Vilket resulterade i att vi åkte hem från denna vackra stad ca kl 17 (bara 3h senare än planerat). Såklart kom Bati och Björn med, så vi satt o tjöta ett bra tag och hade asskojj! Nu är jag trött efter att ha haft en sjukt bra helg!
SUPERBRA HELG, TACK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR!
Kärlek till er!
Laterr

1 kommentar: