måndag 21 september 2009

Full rulle

Shit, denna dagen har gått i ett! Vaknade klockan 10 (JAG VET!) Galet sent för att vara mig, när jag vaknade o kollade klockan insåg jag att jag hade bråttom. Skulle vara hos tandläkaren 20 i 12 och hinna rida innan också. Herrejisses. Haha, så jag hoppade upp, slängde i mig flingor o mjölk o en kopp kaffe, ut till hästen för att dra iväg ut i skogen o galoppera lite. Galet pigg var Keyen med, riktig knäppis, men de va skojj. Faen vilken fart de var i backarna! Men sånt gillar vi, i massor!
Väl hemma, var de bara att slänga ut hästen, byta kläder o åka till tandläkaren som jag kom till precis 20 i 12, men då, när man har stressat som en tok för att vara där i tid, får man vänta en halv-timme, illa tycker jag. Särskilt eftersom om man glömmer en tid eller kommer försent till tandläkaren, då ska de ha pengar för det, tänk om jag hade vart tvungen att gå ifrån jobbet, o sitta där o va stressad? Då ska man ju faen ha betalt för förlorad arbetstid! Haha, de sa min chef till mig idag, när jag kom lite senare än jag tänkt, bara för att tandläkaren va sen. Tyckte att de va rätt smart resonemang.. Faktiskt, så ligger det något i det!
Iallafall, de såg såklart att jag inte bara skulle fixa retainern utan också ge mig bedövning o gräva i mitt tandkätt där nere, som var svullet. USCH! Jag avskyr verkligen sprutor o sån shit. Hemskt är det. Men de gick ju bra iallafall. Sen var jag tvungen att åka hem, drack dukoral (de där mot kolera) eftersom de ska drickas på fastande mage, ringde också facket/seko för att se till att de drar pengar för medlemskap, även när jag är borta. Så att jag är berättigad A-kassa när jag kommer hem, om jag inte har ngt jobb.. Jaja shit the same, fattar inte så mkt av dedär, men de löste sig.
Då var de klart, körde in till stan, sprang me reklam i 2h, puuuh, sen fick jag också kamma upp posten på 30 o 05, så fick lite timmar idag. Nu kom jag precis hem o har inte ätit sen 10 och då bara flingor o mjölk. HUNGRIG! Men har just tryckt i mig ett par mackor, ska äta riktigt middag ikväll.
Jag skulle ringa mitt försäkringsbolag också, vilket är en av alla saker jag hatar att ringa, för jag begriper ingenting. Så här sitter jag i goda ro o äter, telefonen ringer och är de inte från försäkringsbolaget? JOVISST! Ibland har man tur, hade antagligen skjutit upp de tills imon annars. Så då får jag ett intyg där med. SKÖNT. Det ordnar sig sakta men säkert här. Ska jobba imon med, vilket inte alls är fel, mer pengar, behövs, kan jag säg. Va ska man hitta på nu då?.. Promenad me hundarna kanske?.. Får se!

Laterr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar