måndag 7 september 2009

Trött Trött Trött

Trötthet måste vara bland de tråkigaste som finns. Ändå känner ju alla människor det dagligen. Jag undrar om detta bara sägs för "att man ska vara trött" eller i brist på annat att säga. Iallafall är jag en sån som brukar använda det i brist på annat att säga. Typ som en ursäkt för att man inte pratar.. I vilket fall som helst är det fruktansvärt irriterande när folk bara går runt och klagar på hur trötta de är. (Återigen är jag själv medräknad i denna skara). Men va ska man göra åt detta? Sova mer? Nee, sover man för mycket, har de ju samma effekt som att sova för lite.. Efter en aktiv dag är man ju faktiskt trött, fysiskt. Efter en dag på jobbet är man trött, psykiskt. Det finns ju massa olika sorters trötthet.

Alltså, ni får ursäkta mig, men ja vet inte riktigt om jag hade någon poäng med utlägget ovan, det var nog mer en fundering, eller något sorts konstaterande.
Iallafall, nu sitter jag i sängen, kisungen ligger o spinner högt som attan och är bara allmänt söt. Jag har just ätit kvällsmat efter att ha vart ute på en härlig tur i skogen med Keyen, samt att jag hunnit med lite mage, rygg, rumpa-träning. Så, jag har haft en aktiv dag och är fysiskt trött.
Haha, okej, Josefin Svensson, gå och lägg dig. Ögonaböj!

Alles för nuu.

Later

2 kommentarer:

  1. HAHA, "ögonaböj" - var fasen känner jag igen det ifrån? Hjärtat, förklara hur man gör mage, rumpa och rygg för jag har inte en aning om vad det är för nåt? Kärlek!

    SvaraRadera
  2. Ögonaböj, de kommer ifrån vår kära Okome-skola! Gunnels favvo-uttryck! HAHA!
    Nehe, jag gör typ bara två olika situps övningar, rygglyft och en rump-övning som är svår att förklara haha. Lättare att visa ;)
    KÄRLEK! <3

    SvaraRadera