torsdag 10 december 2009

Modell nästa..?

Idag efter att vi tagit oss upp och ignorerat min fullständigt urkassa hals styrde vi tunnelbanan mot Arlington Cementary. Det är en kyrkogård som är för alla soldater stupat i krig för USA typ. Vi snackar inte om någon liten kyrkogård nu då. Den va rätt stor och knöfull med massor av vita gravstenar! Så långt ögat kunde nå åt bägge hållen. Fräckt och mäktigt på något sätt. Jag vet inte vad man ska säga. Mäktigt tror jag är ett bra ord.
Ivilketfall så var det snorkallt i vinden. Och vårt tålamod var inte så värst jättebra så vi styrde tunnelbanan mot Vita Huset i stället. Vi hoppade vid Farragot West och kom av mitt inne i "buisness DC". Hann inte mkt mer än upp på gatan innan det dyker upp en kille mitt framför mig. - Är du modell? Jag är fotograf och skulle jättegärna vilja fotografera dig. Du är jättevacker!
Haha smickrande men jag fick ju säga att jag inte var härifrån och ska lämna landet på lördag. Det tyckte han va synd och sa att jag absolut skulle överväga modellyrket hemma i Sverige. Haha ofta man kommer långt me de i Sverige..

Vi fick frågat oss fram till vägen till Vita Huset. Det var vackert men väldigt litet. Men området var verkligen jättefint. Efter att vi vandrat förbi det vandrade vi till Washington monument. Det är en hyllning till George Washington eller ngt tror jag de sa. Ett torn som är typ runt 150 meter högt. Kommer inte ihåg exakt.. Där åkte vi upp iallafall. Sjukt läbbigt. Kändes som hela tornet gungade. Men det var fräck utsikt åt alla håll och kanter iallafall. En snabbtitt där uppe och sen ner igen.

Vi drog oss till Pentagon City igen och käkade lite thai-mat. Sen råkade vi hitta en sminkaffär. Där fick vi köpte de ena o de andra. Tyvärr. Where are you from? -Sweden. -Aha. I know that. You look like a model. Ehhh Tack.. Va säger man liksom?

Kanske är hit man ska åka om man vill bli modell. Gå runt på gatorna och hoppas att bli hittad av någon talangscout. Hade vart rätt skoj att prova på ngn dag. Längden har man ju iallafall. Resten kan retuscheras. Haha.

Nu är Emma o Lovisa i en taxi påväg hit och de ska bli jätteskoj att träffa dem! :D

PURA VIDAAA

1 kommentar: