torsdag 18 augusti 2011

Breathing out..

Jahopp, då har jag skrivit kontrakt på lägenheten. Dock får vi se hur det blir framöver, om jag ska vara smart och flytta hem tills det är dags att dra sig eller om man ska leva lax o lyx i staden hela hösten. Återstår att se, tar dagen som den kommer... 

Efter jobbet tog jag en väldigt härlig promenad med finaste Madelene, gick runt Laxbron, galet vackert alltså. Vi avslutade med att sitta och prata på en bänk och njuta av det underbara sensommarvädret! Bara FÖÖR härligt var det! 

Dessutom har jag kontaktat det fantastiska varuhuset Gekås i Ullared. De ska skicka schema på helger framöver i höst. Antagligen varannan hel helg, KATCHIIING! Känns bra i reskassan, väldigt tomt i den nu!

Min plan blir tydligare och tydligare. Jag har börjat googla lite på olika rancher i västra Australien. Det kliar i mina fingrar och i hela kroppen. Nu vill jag åka iväg igen. Haha "Fan vad jag trivs i Falkenberg, jag känner verkligen att jag vill stanna här och skaffa ett liv" - HAH, vad bra de gick! Nu sitter man här igen och drömmer sig bort. Det handlar inte om att jag inte trivs, bara om att jag fortfarande söker efter nya upplevelser, jag vill förverkliga drömmar som jag har. Och jag kommer inte att vara nöjd tills jag har förverkligat dem. Och jag vet att jag kommer att ångra mig om jag inte gör som jag känner för. Falkenberg kommer inte att flytta sig en enda millimeter, min familj finns kvar och mina riktiga vänner kommer också att finnas kvar! 
Måste passa på medan man kan, vafan, en vacker dag så sitter man med volvo, villa och vovve samt en man och barn. Vad ska man göra då "Du Älskling jag drar till Australien och jobbar ett år, lugnt eller?" - Njaa, tror inte riktigt att det funkar så. Och i den situationen kanske man inte har jäättebehov av att åka, dock vet jag med säkerhet att jag kommer ånga mig om jag inte gör det! 

Vackrare ställen att promenera på är svårt att hitta, förutom havet som (enligt mig) slår allting.

Nu tror jag att det blir att kolla på Vänner och sova!


One Love people
Hakuna Matata

1 kommentar:

  1. När planerar du att bege dig till lovely australia då ? :) jag flyttar ju dit på söndag, skulle varit kul om du kom dit medan jag var där ! Puss & Kram

    SvaraRadera