onsdag 24 augusti 2011

Undecided decision?

Hahaha, jag började skratta rätt bra igår när jag läste ett blogginlägg sedan länge tillbaka. Sedan jag kom tillbaka till Costa Rica, efter Jamaica. Där skrev jag hur jag verkligen vill komma hem, börja plugga och göra något av mitt liv och att jag verkligen bestämt mig för att jag skulle plugga nu. Visserligen sökte jag till skolan, fick jobberbjudande i Göteborg. Tyvärr blev det lite dumt, kom inte in på skolan och fick heltid på posten. Däremot måste jag säga att denna sommaren har varit den bästa, förra sommaren var svårslagen, men denna slår den med hästlängder! 
Jag kanske inte har nämnt att jag pratat med Gekås? Jo, det har jag kanske. Iallafall så ska de skicka schema till mig, kommer ha ca varannan hel helg där, vilket betyder lite extra cash, som räcker till hyran, det andra kan jag spara till "down under". 

Jag börjar verkligen bli sugen på att åka igen. Samtidigt som också en del av mig vill lite stanna kvar, varför vet jag inte. Jag brukar bara vifta bort den tanken och tänka som så att jag har hela livet att spendera i Falkenberg, eller ja, iallafall Sverige. Så ev ett år i Australien, är ju absolut inte helt fel! Eller hur?!

Kollar ut genom fönstret och ser en grå himmel, dags för dagens jobbpass! Tur att jag cyklar i innerstan nu, mest affärer och enkla trappor, nästan som att jobba inomhus. Nåväl, i Fredags var det inte ens i närheten av att jobba inomhus, men ja.. Ni fattar!

Nähe, plikten kallar!


Fett skön låt

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar