onsdag 31 augusti 2011

One more night...

...Give me just one more night.

Helt underbar låt! 

Fullt upp idag. 
Lyckades undkomma regnet på rundan idag och det blev en mycket behaglig tur. Dock kom skyfallet när jag hade slutat, fick skjuts av en kollega, Jennie, till stan och bussen. Väldigt snällt, eftersom regnet var det sjukaste på länge. Tog en mycket överfull buss till Köinge. Det är rätt skoj att sitta och kolla på folk och på hur folk beter sig på en buss. Någon sitter typ och spelat gitarr med fingrarna, lyssnande på musik, någon sitter och klickar frenetiskt på sin iphone och samtidigt tuggar tuggummi så fort att man borde få kramp i käkarna. Att studera folk i folksamlingar är intressant. Själv sitter jag mest och mimar till min musik. Jag vill ju egentligen bara sjunga högt och sitta o digga gärnet, kan inte med och göra de på en full buss, tyvärr. 

Jag kom till Köinge och gick till frisören, äntligen dags att klippa topparna, samt slinga om håret. 
Man är ju bara så snygg när man sitter där. 

Efter någon timme där, kom mamma och hämtade mig. Det blev då kvällsmat hemma i skogen, med mammsen och pappsen. Jag satt där en liten stund och tjötade och fick sedan ta bilen in till stan, tillsammans med massa grejer. Fick med mig bland annat min mixer (nu ska de blandas smoothies) Yahay! Iallafall, kom hem till stan, fick ett ryck och drog ut och sprang en halvtimme. Sjukt gött. Dock översvämning utmed Ätran, så fick springa lite sicksack och hit och dit. Men det var härligt och friskt ute. Jag kom tillbaka, stretchade, lagade mat för morgondagen, diskade och duschade på en halvtimme, knappt. Ibland så går de snabbt. Nu sitter jag i soffan och vill att klockan skulle vart 2 timmar mindre. Men men, jag måste bara betala lite räkningar, sen så är det dags för sängen. 




En viadukt var helt full med vatten när jag var påväg in till stan. Säkert 20-30cm vatten på vägen. 
Snacka om att man kunde fått vattenplaning. Tur att jag ser så bra och slapp tvärnita en halv meter innan. (läs den senaste meningen med ironi). 

Nu, ska jag betala räkningar. WOHO, vad skojsigt! 

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar