torsdag 11 augusti 2011

Horrible day

Fyfan vilken dag. Har bara velat lägga mig ner o sova, samt gråta en skvätt och tycka synd om mig själv. Hela dagen. Somnade nästan på matrasten, för att sedan veta om att man har ca 60trappuppgångar framför sig. När man redan är på dåligt humör och när det dessutom är en tunn reklam, med ett häfte som bara ramlar ut hela tiden, känns inte 60 trappor speciellt lockande. Man börjar då såhär, 59 trappor kvar.....58 trappor kvar.... 30 trappor kvar..... Jaa, ni fattar grejen. Konstigt nog tog dagen faktiskt slut. Dessutom hade alla gått hem när jag kom tillbaka därför att bilen med Bpost in kom idag. SÅ jävla irriterande, när man väl KAN gå hem tidigt utan att någon blir sur, då jävlar får man reda på de typ 5min innan man slutar. KUL. Dessutom hade jag eftersändningarna kvar också. USCH, vilken trög dag. Vingliga cykelfan, missar lådor, jaa, INTE min dag idag. Jag är faktiskt en positiv människa typ 360 dagar om året, men ibland MÅSTE man få vara tjurig. 
Nu har jag äntligen kommit hem, fått i mig ett par mackor och börjar känna mig som människa igen. Sedan blir det att ta en rask promenad och lyssna på musik. Det är det som får mig att bli glad. 

I Uppsala fick jag verkligen en ännu bredare musikstil, eller ska jag säga när de kommer till artister?
Är helt uppslukad av exempelvis Kapten Röd och hans texter, sjukt bra budskap i väldigt många. Dessutom har jag fått upp ögonen mycket mer för Protoje, hade bara hört en låt innan (som i och för sig var min favorit, är en av mina favoriter fortfarande), grymt bra! Dessutom The Heptones, som jag inte ens hade hört talas om. De spelade långt tillbaka på Bob Marleys tid och kör mer old-schoolreggae. Galet br dom också. Och vilken röst han har som sjunger. Självklart massa fler, men detta var några av de skarpaste nyheterna för mig. 

Lyssna på denna texten:

Budskapet går rakt in i hjärtat, särskilt på mig, som tjej i denna åldern. Om ni fattar vad jag menar. Dessutom tror jag det är väldigt många som känner igen sig i vad han säger. Otroligt bra budskap! 




Hakuna Matata
ONE LOVE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar