söndag 28 augusti 2011

Relaxed Sunday

Jahopp! Då var det söndag idag igen, veckorna bara försvinner. Efter en väldigt lugn kväll i soffan med mysfilm och godis, fick jag ett trevligt skype-samtal från Australien och Sydney. Corey ringde och det var mycket roligt att prata med honom. Jag snackade även med Adonay över skype en liten stund. Skype måste vara en av de bästa uppfinningarna. Gratis samtal, man kan se varandra och snacka hur länge som helst. GRATIS! Även om man är två kontinenter ifrån varann. Helt otroligt! 

Efter en enkel frukost och slappande på morgonen gav jag mig ut och sprang. En härlig runda var det, solen sken och vinden var frisk.

Nu käkar jag lite lunch och städar, samt tvättar. Om någon timmar kommer mormor och morfar hit på lite kaffe. Det ska bli trevligt, inte träffat dem på ett tag! 

Förövrigt kan jag inte sluta titta på bilderna av Aaron, han är underbart söt (som om jag inte sagt det innan). Ber om ursäkt för mitt tjatande! Stolt moster är jag! 

Dessutom fick jag idag ett mail från ett hästcenter i Perth, nordvästra Australien. WOHO!
Boende och mat fick man, i uppgifterna ingick bland annat att ta hand om hästarna, hjälpa till vid uteritter, vara med och hjälpa till i "barnens sadelklubb", man har möjlighet att förbättra sig privat genom lektioner osv. Det lät sjukt bra, dessutom hade en pool på området! Haha, inte fel det! Ska maila tillbaka till dem nu och se om de betalar något, vilket är en förutsättning för mig! 

Back to work (städning)

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar