fredag 19 augusti 2011

Take me back..

.. to the sweet times, the hot nights - Everything is gunna be alright, in the summertime, BABY in the summertime. 

En sak som är rätt säker; när man går runt och sjunger på ett intro till en serie och dessutom lyssnar sönder den på spotify, har man nog kollat lite för mycket. Eller? Yesyes, ni får själva gissa. Gillar denna låten skarpt iallafall, man blir glad och taggad av den. Eller jag blir. Äsch, här är den iallafall.


Idag efter jobbet hämtade Frida upp mig och vi drog till gymmet. GALET, vad vi har blivit duktiga! Riktigt skoj är det. Vi gör inte så mycket, sprang 25minuter, körde rodd i intervaller (fett jobbigt, skojar inte), någon maskin som skakar loss hela kroppen, och så gör man övningar på den typ, hela kroppen. Väldigt annorlunda och väldigt skoj. Känns bara så otroligt bra efter att man har vart på gymmet, helt slut i hela kroppen. Underbar känsla. Efter det vandrade jag hem och har suttit i soffan sen dess. Helt underbart en fredagkväll. Nu ligger jag i sängen, öppet fönster, det blåser och regnar utanför och det är jättemysigt! Kallt och skönt rum och ingenting som man behöver vakna tidigt till imorgon. It's friday again and I'm in love. (I samma bemärkelse som sist).


Kände att det var god tid att pinna på efter gymmet. Med all rätt. 

Förövrigt har det vart en helt underbart blöt dag på jobbet. Har vart på väldigt bra humör idag och det är jag väldigt tacksam för. Jag kan säga att när man börjar dagen med en promenad på 30min i hällregn och går in på arbetsplatsen och vara medveten om att man ska ut och cykla i 3 timmar, är inte bara deprimerande utan också psykiskt knäckande. Jag har mest cyklat runt med ett leende på läpparna. Och då hade jag inte ens musik. (Jag insåg att min mobil skulle klara sig bättre inlindad i mina regnbyxor i väskan på cykeln, än i mina dyblöta shorts), Och jaa, jag cyklade i shorts. Det är rätt underhållande att se hur besvärade alla människor blir av lite regn. OKEY, lite regn var en lätt underdrift om man pratar om dagens konstanta hällregnande, men överlag. Väldigt många kommentarer fick jag idag som löd: "Ååh, din stackare!". Eller: "Idag kan det inte vara kul att vara brevbärare!" Till deras förvåning gav jag dem världens största leende tillbaka och sa: "Det är väl ett underbart väder vi har! Lite regn har väl aldrig dödat någon och jobbet måste ju göras". Man får rätt så konstiga blickar tillbaka. 
Iallafall, 12-13 grader och hällregn, det var som gjort för en dag på cykeln. Dessutom bjöd cheferna på tårta idag, vilket var väldigt passande. Jag vill egentligen inte avslöja, men jag åt nog 5 tårtbitar. 

Imorgon ska jag packa, packa och packa! Dags att flytta på sig in till centrum, i alla fall för ett tag, så får vi se hur planerna utvecklar sig framöver.

Nu ska jag och Bob sova, ytterligare en dag har gått och vi ser fram emot morgondagen. 



One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar