söndag 4 september 2011

Heels & Shots

Vilken bra kväll de blev igår. Höll på att sluta i katastrof. Eller nja, inte riktigt. Tur att jag har världens bästa farmor och världens bästa Veronica! Jag var helt klar och gick till bussen, perfekt tid och allting. Kommer dit, ställer mig och väntar, det är väl cirka 4-5minuter tills bussen ska gå. Då får jag för mig att kolla min plånbok, så att jag har allt. Inser då att jag inte har mitt leg, en hel rad av svordomar kom ur min mun, under tiden som jag småsprang tillbaka till lägenheten och ringde farmor. Hon kom som en räddare i nöden och körde mig till tåget. Självklart lämnade det perrongen när vi kom fram och ytterligare en hel red med svordomar hoppade ur munnen. Farmor, snäll som hon är, körde mig till Varberg, dit Veronica kom och hämtade mig. Så allting löste sig, men faan va irriterande det var där ett tag. Väl uppe i Göteborg hos Bella, blev det vin i massor och tre-rätters. Mycket trevlig kväll.

Klackarna i taket, kan man lugnt säga och att den sista shotten var inte speciellt nödvändig. Jag också säga att fötterna var rätt möra efter en kväll i högklackat. Men dansade gärnet på Xet, för att sedan avsluta med ett besök på Max. Vi stod och väntade på skjuts och frös halvt ihjäl i någon timme innan vi kom till Kungsbacka där jag däckade gött i soffan. Träffade Alex som vi träffa i Uppsala, stod och snackade med han ett bra tag innan vi åkte hem, mycket trevligt! 

Förövrigt, är man på Max, vid tre-tiden och käkar en lördagnatt, är man uppenbarligen påväg hem efter krogen och vanligtvis inte i nyktert tillstånd, samt inte speciellt smickrad om någon försöker ragga på en. Bakom mig hör jag helt plötsligt någon som säger, "Heyyy, du har fan den snyggaste rumpan jag sett". Jag vänder mig om och spänner blicken i honom. Han verkade dock inte fatta vinken, för han satte sig med sina kompisar vid bordet jämte. Mycket ska man höra innan öronen trillar av. 

Dagen har gott åt till att ligga i soffan, hela dagen. Kollat på Johan Falk-filmerna. Eller jaa, vi kollade på tre stycken. Det är ju inte Wallander eller BECK, men verkligen sevärda och bra! Vi beställde hem lite Thai-mat och myste gärnet. Det blev en mycket slapp dag och är nu äntligen hemma, soffan och ryggläge. Fick dessutom en gratis tågresa. Galet gött. Och galen tur, kontrollanterna kom inte och jag hann aldrig köpa biljett innan. 






En lyckad helg, det tycker jag att vi skålar för, klackarna i taket! SHOO!

Som min gamle vän Pumba säger:
 "Efter en hel dags hårt slappande, kan det vara skönt att koppla av"

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar