fredag 30 september 2011

Venice

Jahopp, då har man spenderat hela dagen i Venedig.

Vi drog oss iväg efter frukosten och min morgonpromenad. Alltså, jag går i mitt tempo cirka 20minuter (ni som känner mig vet att med min fart kommer jag rätt långt på 20minuter) och kan fortfarande inte se slutet på strandpromenaden. Jag har gjort samma sak åt bägge hållen och inget slut jag ser. Helt underbart! 

Venedig är alltså en riktig filmstad. Vilka gränder, vilka kanaler, vilken mysig stad! Båtar överallt och husen liksom ligger så att man måste åka båt till dem. (Alltså de som bor där). Undrar om de har "gondol-kort" istället för busskort, eller tunnelbanekort! Haha. 
Fruktansvärt vacker stad. Dyrt så in i norden, men absolut värt ett besök, bara för att se och strosa runt! Många sa innan att det var en överreklmaerad och smutsig stad - Hell no! Det var jätterent och snyggt och absolut något man ska se om man är i närheten. 

Vi har mest strosat runt, varit på "Markusplatsen", sett "Suckarnas bro". Det kändes som att vandra runt i en film eller i ett teveprogram! Jättehäftigt!





Vackert värre! 

Nu ska jag dra mig ner till stranden tror jag och njuta av den sista kvällen, kanske ta en liten promenix. 

Ciao amici

One Love 
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar