tisdag 6 september 2011

Work n Run n Walk

Och där hade vi en alldeles utmärkt beskrivning av min dag.

Jobbat hela dagen, halvt storm har det blåst, men hör och häpna, Inget regn. Gick bra idag, har slagit benen i cykeln, som vanligt varje dag och kan säga att mina ben har många skavanker efter denna underbara postcykel. Cyklade också halft in i en häck, cykeln "fastnade" och liksom åkte tillbaka, typ, om ni fattar. Dock körde jag sakta då det var vid en brevlåda och slapp ligga på marken och skämmas. Igen. 

Mamma kom och hämtade mig efter jobbet, snäll som hon är. Hon hade vart och köpt blommor till min lägenhet, samt tagit med lite saker hemifrån som är mina. Vi satt och pratade en stund innan hon åkte hem igen. Jag filosoferade en stund, innan jag drog på mig träningskläderna och sprang en runda. Sprang nog ungefär en halvtimme. INTE fyskam för att vara jag, vill jag lova. Jag gjorde dock ett dåligt val genom att springa ner till stranden. Halv storm + sandstrand ärlikamed dåligt beslut. Men det gick fint trots att jag fick med mig halva stranden hem. 

När jag kom hem var det sannerligen full fart, jag gjorde omelett, samtidigt som jag gjorde en sallad till lunch imorgon, samtidigt som jag gjorde Te och duschade. Allting på samma gång. Ibland så. Jag sjönk ihop i soffan, regnet piskade på rutan, vinden hade inte avtagit, mer ökat. Inser då också att jag lovat bort en promenad till Celine. Så taggad. Jojo, på med kläder, halsduk och mössa och möter upp Celine. Då jävlar drar regnet igång på riktigt. Fy sjutton, menmen, lite regn har väl aldrig någon dött av. Trots regnet och vinden, blev det en mycket trevlig promenad. Alltid lika skoj att promenera med vänner. Man har så mycket att prata om! 

Nu sitter jag här genomfrusen och blöt med filten över mig. Har tänt ljus och lyssnar på regnet, samt vinden. En liten detalj saknas. Men jag får väl vänta med den. Syns ej inom räckhåll! 

 

Mys med filt, ljus och ja, gissa. Juste det, VÄNNER. 

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar