söndag 11 september 2011

The one with the laundrymachine that does not work

Puh. Då var första passet för helgen avklarat! 

Eftersom de byggt om så mycket och det var två år sedan jag jobbade där, var det ganska förvirrande i början. Kom dock snabbt in i det. Gå runt och hänga ut kläder i butiken bland tunikor hela dagen. Var faktiskt lite skoj med ett annorlunda jobb, men kändes som sagt inte som att det var två år sedan sist när man väl kom in där. Springa upp på lagret, leta storlekar, färger och om de inte finns där, springer man ytterligare en bra bit och letar på nästa lager. Insåg snabbt att mina "fake-converse-sneakers" inte var ett bra alternativ att ha på fötterna. Ska skaffa mig ett par "fake-crocs" istället. 

Kunder är ett mrkligt folkslag. Näe, kunder på Gekås, är ett märkligt folkslag. De kör kundvagnen rakt in i en och kollar upp med ett förvånat uttryck i ansiktet, "men ojsan! ja, du är väl van". Notera att det följs av "du är väl van" och inte ett "förlåt, jag kollade åt andra hållet".  Det roligaste är ändå när de känner att de tar emot och fortsätter att trycka på kundvagnen. "Hallååå, jag står här, är jag genomskinlig?". Jaa, somsagt, det är ett märkligt folkslag. (Absolut inte alla, men MÅNGA). 




Så, då var man blåklädd igen. Blå är min färg känner jag. 
Dagen gick ändå hyfsat fort och innan jag sprang till bussen, kutade jag igenom butiken för lite bra-att-ha saker. Glömde dock hälften märkte jag när jag kom hem. 
Lördag kväll. Jag städade och käkade non-stop. Knappt depp, haha, men det var gött att bara chilla. Vid 9-halv 10tiden mötte jag upp Celine vid vårt stammis-ställe, Hemmakväll. Vi köpte chips och godis och drog hem till mig där vi kollade film och käkade oss tjocka! Mycket trevligt. 



För tillfället hatar, HATAR, jag tvättmaskinen. Den har bestämt sig för att låsa in mina kläder. Just det, låsa IN mina kläder. I tvättmaskinen. Den vägrar öppna sig. SMÅTT irriterad är jag nu! Palla deala med en tvättmaskin. Har redan haft tre grannar som försökt hjälpa mig. 

Nu ska jag ner och nita tvättmaskinen!
Underbara söndag! 

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar