fredag 9 september 2011

Work n Gym n Work

I godan ro cyklade jag runt i solen, lyssnade på min reggae och njöt av tanken på kommande sovmorgon. I samma sekund ringer telefonen. Ett väldigt bekant nummer som går till Sveriges mest omtalade varuhus. Ja, Gekås. "ha-ha-hallååå".

Självklart kan jag jobba imorgon, varför inte. Klart att man ställer upp! Så nu är man snart Gekås-anställd igen. Från och med i morgon och några kommande helger. Men helgerna på Gekås har ett härligt ljud, det låter typ... KATCHIING, typ den 25 i varje månad. Sånt gillar vi och det är helt klart värt det. Så om någon därute planerar en tripp till Ullared, finns jag på damkläder i morgon mellan 08-17. 

Där rök den sovmorgonen, men måste ju säga att det blir lite sovmorgon, jag menar, går upp klockan 6 istället för kvart i, dessutom har jag 40min att slappa på bussen. Sen ska jag brottas med kunder! 

Efter jobbet drog jag direkt till Vessigebro och hämtade upp lite kläder som kommit från H&M, tack tack. Det var ett mysigt paket som innehöll både det ena och det andra. Bland annat en myströja, en bikini, sport behå, 3 par shorts i mystyg. Samtidigt idag fick jag också ett paket från Nelly, som innehöll en kuvertväska och en svart basic-tröja, sjukt härlig! Det blir lätt så när man är lite uttråkad. Hursomhelst så dundrade jag in till staden igen, bytte om till träningskläder och brummade ner till Klitterbadet och gymmet. Körde ett pass själv, som gick kanoners. jag är väldigt medveten om inte bara mina ben nu, utan mer eller mindre hela kroppen. Underbart! Sedan tog jag mitt pick och pack och körde hem bilen till dess ägare, det vill säga min lilla Farmor! Där fick jag en god kvällsmat och vi pratade, samt avslutade med att kolla finnkampen. 

Intensiv vecka och det ser ut att bli en intensiv helg. Måste sova, får alldeles för lite sömn. Inge bra alls. 



Cheers!

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar