söndag 25 september 2011

The one with all the travelling

Efter en galet underbar frukostbuffét på "Hotel Zur Muhle", tog jag en promenad. Jag bestämde att jag skulle gå endast rakt fram, då det kändes som att det var lättast. Helt plötsligt kom jag ut på en majsåker, mer eller mindre, samt en skylt med pil tillbaka och texten "Ismanning 2 km". Oj, då var det väl dags att vända. Men väldigt vackert var det och underbart väder, riktig sensommar, som vi faktiskt inte har haft hemma. Det gick mest från sommar till höst. 

Iallafall så fick jag en väldigt go promenad, utan att gå vilse. Därefter blev det lite mage-rygg-rumpa träning på rummet till lite go musik, för att sedan packa ihop mina saker, som hade på något vänster lyckats att spridas ut över hela rummet. Har inte en aning om hur. Ärligt talat. 

Vi checkade ut och drog oss mot U-bahn och in till centralen. Vi hittade något fik, tog ett par kaffe och sedan köpte med oss lite färdkost till vår kommande tågresa. En lång tågresa på cirka 5 timmar, lite mindre. Jag spenderade nästan hela resan med att läsa, samt skaka på huvudet åt de andra. Allsång på tåget. På svenska. Mamma är en person som gärna sjunger om precis allting. Vi började se alperna och hon kom då genast på någon sång om detta och de andra var icke sena med att hänga på. Jaja, så är det! 

Vi kom äntligen fram till Wien och det var underbart väder! Kändes som en varm sommarkväll, nästan som (utomlands skulle jag skrivit, men kom genast på hur dumt det lät eftersom vi faktiskt är utomlands), nästan som att vi var någonstans runt medelhavet. Vi letade oss fram till U-bahn och tog oss till lägenheterna som var bokade. Fortare än snabbt var det dags att käka, så vi tog oss till ett litet Thai-ställe. Helt fantastiskt god mat och vi fick oss en härlig och skrattfull middag. 

Klockan är 22.00 och det är dags för sängen. Fortfarande mör efter den traumatiska natten på tåget. I morgon blir det att göra Wien osäkert, fullspäckat schema! Så är det att vara på "semester" med kära far min! 








Guten Abend alles!

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar