torsdag 23 september 2010

10 days left

Det är heeeeelt fantastiskt galet att det bara är 10 dagar kvar tills jag sitter på ett flygplan. Bort mot nya äventyr och upplevelser som kommer finnas med mig livet ut. Jag kan inte förstå att det är dags igen.
Jag kom ju nyss hem..? Eller vänta.. Ja just det. Det var alltså nästan 6 månader sedan jag kom hem. Vart har sommaren tagit vägen? Borta! 
Men sommaren har vart den bästa, jag skojar inte, den bästa sommaren någonsin!
Den har vart helt underbar - till och med vädret har varit okej! Denna sommaren har jag bland annat upplevt:

Uppsala Reggae Festival
Falsterbo Horse Show
-För första gången

Jag har vart överallt och ingenstans - träffat underbara människor på alla håll och kanter.
Träffat på ödet vid ett antal tillfällen  - Ja, de låter löjligt. Men det är sant.
TACK alla som har hjälpt mig att göra den sommaren till den bästa jag upplevt!
Appropå ödet. Eller läskiga sammanträffande:
Jag sitter och pratar me Johan varpå han frågar mig om jag känner en person. Jag funderar och tänker efter.. Näääe de tror jag inte.. Vadå? Berätta! 
Det visar sig då (ska bara se till så att jag får detta rätt) att Johans mammas jobbarkompis varit i USA och hälsat på bekanta som i sin tur berättat att de varit i Costa Rica och träffat en tjej som hette Josefin från Falkenberg, som jobbade på en restaurang - där de var ofta.
Javisst - Nu kommer jag ihåg honom också. Helt galet. Världen är liten.
En annan läskig sak var att jag träffade en svensk från Malmö (också när jag jobbade på restaurangen i Costa Rica) som jag tjötade mycket med. Jättetrevlig och vi "bytade" facebook och så, men av någon anledning hittade jag honom inte. När jag och Veronica i somras besökte Falsterbo, var vi inne i Malmö på en restaurnag och käkade. Och vem kliver in på samma restaurang? Här träffar man någon från Sveriges 3e största stad på andra sidan jorden och man åker till Malmö och går helt random in på samma restaurang. Vad är oddsen? Världen är liten. Shit va jag satt och skrattade åt det - samtidigt som man blir väldigt ställd och fundersam. 

Gårdagen spenderade jag bara med att "plugga" och att promenera. Var ute på min lång-prommis och gav mig iväg till Lovisa senare - vilket resulterade i 1.5h promenad till. Haha sammanlagt ca 2mils promenad igår. Äh - de kan gött behövas. Idag har jag mest läst och skrivit - nästa klar med denna veckans uppgift med, vilket ska bli gött! Helgen är fortfarande oviss.. Men vafasen - de är ju bara torsdag! Om en stund kommer Lovisa hit och då ska vi ta en tur på häst-ryggen och sedan en promenad. Onödigt att byta trenden en torsdag liksom! 
Nu kanske man skulle städa lite?

Bra text om SD
Den bjuder jag på.

Hakuna Matata
Pura Vida
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar