onsdag 8 september 2010

Resekonsult

Jag är helt säker på att jag vill blir det.
Och jag är helt säker på att jag vill flytta till Stockholm.
Nästa höst. Och läsa 2 år till Diplomerad Resekonsult. Jag tror det är ett jobb som verkligen skulle passa mig. Resor är det bästa som finns. Det är min passion. 
För att citera en mening i min kära bok:
"Selling holidays is like selling Dreams"
För det är ju precis det man gör! Nu fick jag en energi kick och ska läsa på ett par timmar för att sedan ta min promenad och få lite luft i hjärnan! Lyckades hasa mig upp innan 9 idag. Det ni!
Tjupp tjupp.
Back to work! - Hello "Business of Tourism" chapter 3.



 
Feel the rythm - Enjoy!

Hakuna Matata
Pura Vida!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad roligt att läsa! jag funderar också på att plugga till resekonsult i Sthlm nästa höst! Men jag har inte bestämt mig helt än. Försöker kolla upp lite mer info och sånt! Känner du någon som läst det?

    Hälsningar Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Men gud va roligt! Nej jag känner ingen som gjort det men det verkar passa mig perfekt utifrån vad jag läst! Det blir Sthlm eller Gbg. Är inte 100 ännu! Va har du för planer?

    Mvh Jossan

    SvaraRadera
  3. Hej igen =)

    Först var jag mest inne på Gbg men nu lutar det lite mer åt Sthlm...Men det beror väl på med boende och så också! Men har inte helt bestämt mig ifall jag ska söka! Är lite velig!! Tog studenten 2005 och sen dess har jag tänkt att jag ska börja plugga! Men så har jag rest och jobbat lite istället tills jag vet vad jag vill plugga till!

    Hälsningar Sofia

    SvaraRadera
  4. Jaha okey! Jaa jag vart mest inne på Gbg först och sen lutade det åt sthlm.. Men nu äre Gbg igen! hehe. Bor i Falkenberg så de är nära o bra till götet.. Tog stiudenten 07 så har också mest rest o jobbat sen dess! Boende är nog väldigt svårt i sthlm va jag har hört. Men iofs är de nog inte jättelätt i Gbg heller! Vart kommer du ifrån?
    Mvh Jossan

    SvaraRadera
  5. Jag bor i Skåne, i Hässleholm. Så jag har ju inte så nära till något av det! Men det e klart det är ju närmre till gbg än till Sthlm!!
    Får se hur jag ska göra! Och om jag ens ska söka som sagt! Får du några tips om utbildningen eller så, så skriv gärna!

    //Sofia

    SvaraRadera
  6. Tja! Jag har också funderat på att läsa till resekonsult i Stockholm i höst nästa år men hittar inte så mycket information om detta jobb på nätet. Vad gör man som en resekonsult och vart man kan arbeta förutom en resebyrå?
    Har inte sökt till utbildningen än, jag har ett problem dock. Problemet är att jag har bara godkänd i alla mina gymnasiebetyg. Tror du det räcker för att komma in i utbildningen?

    MVH
    Micke

    SvaraRadera